Ahad, 19 Januari 2014

LEE CHONG WEI JUARA KALI KESEPULUH

Lee Chong Wei juara lagi

OLEH -AHMAD YAAKOB
Dalam perlawanan akhir Badminton Terbuka Malaysia, Datok Lee Chong Wei menang set pertama mengalahkan Tommy Sugianto 21-19 dalam masa 29 minit. Set kedua pula bermula dengan Tommy Sugianto mendahului 3-1. Tetapi Lee Chong Wei kembali tangkas dengan mendahului Tommy 6-4. Chong Wei terus mendahului dengan memungut dua mata berturut-turut sehingga mendahului 8-4 dan kini permainan jaring yang baik membuatkan Chong Wei mendahului 9-4. Tommy memukul bulu tangkis keluar, mata 10.4. Chong Wei memungut mata ke-11 dengan pukulan smash kencang.

       Chong Wei mungkin mendapat kejuaraan pertama tahun ini. Chong Wei terus mara dengan memungut mata yang kedua belas dan diikuti smas kencang lagi untuk mata ke-13  dan ke-14. Chong Wei nampaknya langsung tidak memberi peluang kepada Tommy dan kini memungut mata ke-15. Lee Chong terus cemerlang dengan memungut mata ke-16 dan ke-17.  Kini kedudukan 17-6 saya kira Tommy mungkin gagal untuk mengejar, tetapi Tommy memungut mata ke-7. Chong Wei memungut mata ke-18 sekali lagi dengan pukulan smash kencang. Pukulan Chong Wei keluar kedudukan 8-18. Lee Chong Wei kembali membuat smash tajam untuk mata ke-19 dan terus cemerlang untuk memungut mata ke-20. Tommy semakin jauh ketinggalan. Kini kita menunggu mata terakhir, tetapi Tommy pula memungut mata ke-9. Akhir

Lee Chong Wei mengambil masa 46 minit untuk mengalahkan Tommy 21-9 untuk merangkul gelaran Badminton Terbuka Malaysia kali kesepuluh. Tahniah Lee Chong Wei.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan