Sabtu, 24 Mei 2014

Video 1992 bakar semangat pemain

NOOR HAFIZA CHE ABDULLAH
17 Mei 2014
Daren akui semangat rakan sepasukan berkobar-kobar menjelang perlawanan pertama menentang India, esok.
Daren akui semangat rakan sepasukan berkobar-kobar menjelang perlawanan pertama menentang India, esok. Daren akui semangat rakan sepasukan berkobar-kobar menjelang perlawanan pertama menentang India, esok.

TAYANGAN video kejayaan skuad Piala Thomas pada tahun 1992 nyata menyemarakkan semangat kem Malaysia untuk menghadapi kejohanan itu yang akan bermula esok di New Delhi, India.

Kapten skuad negara, Liew Daren mengakui setelah melihat tayangan tersebut, semangat mereka semakin berkobar-kobar dan bersedia untuk mengulangi kejayaan itu pada kali ini.

Katanya, meskipun bakal berdepan situasi yang sukar, namun beliau dan rakan sepasukan akan berusaha untuk menanam semangat juang yang sama seperti mana dilakukan pada 22 tahun yang lalu.

"Tayangan video memberi impak yang ketara kepada kami. Kami berkobar-kobar untuk mengharungi kejohanan ini dan sekurang-kurangnya kembalikan sejarah Piala Thomas suatu ketika dahulu.

"Saya yakin dengan latihan 10 hari dan melihat persiapan pasukan, semangat pemain semakin bagus dan mampu mempamerkan prestasi yang terbaik," katanya.

Daren juga menegaskan bahawa pelantikannya sebagai kapten skuad Piala Thomas bukan satu tekanan, sebaliknya pembakar semangat untuk membantu Malaysia meraih kecemerlangan pada kejohanan tersebut.

Jelas Daren, kepercayaan semua pemain terhadapnya tidak akan disia-siakan begitu sahaja biarpun akui dirinya 'kerdil' untuk tugasan besar tersebut kerana tanggungjawab itu sebelum ini dipikul oleh jaguh nombor satu dunia, Datuk Lee Chong Wei pada 2012 dan 2010.

"Saya percaya pemilihan saya sebagai kapten akan membuatkan saya lebih bertanggungjawab terhadap pasukan dan menerimanya dengan baik.


"Keyakinan saya juga telah bertambah baik sepanjang menyertai kem latihan pusat, selain sudah cukup bersedia sepenuhnya untuk menghadapi Piala Thomas,” katanya.sinar Harian online.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan