Isnin, 21 Oktober 2019

Soon Kit, Kim Hock teratas


ARKIB : 22/05/1998
BEREGU utama negara, Cheah Soon Kit-Yap Kim Hock melonjak dari kedudukan ketiga untuk menduduki senarai teratas ranking terbaru Persekutuan Badminton Antarabangsa (IBF) yang dikeluarkan semalam.
Pasangan negara yang menewaskan beregu nombor dua dunia, Lee Dong Soo-Yoo Yong Sung pada Piala Thomas di Hong Kong Sabtu lalu, kini memintas kedudukan beregu Indonesia, Ricky Subagja-Rexy Mainaky yang kini menduduki tangga kedua.
Bagaimanapun kedudukan beregu kedua negara, Lee Wan Wah-Choon Tan Fook yang tewas kepada pasangan Korea Selatan, Ha Tae Kwon-Kang Kyung Jin pada kejohanan yang yang sama kekal di tangga ke-14.
Sementara itu, ranking pemain perseorangan negara tidak berubah dengan Ong Ewe Hock kekal di tangga keenam, Yong Hock Kin (16), Rashid Sidek (22) dan Roslin Hashim (29).
Hanya Wong Choon Hann yang turut beraksi di Kejohanan Piala Thomas ini turun satu tangga di kedudukan ke-40 sementara Peter Gate Christensen dari Denmark dan Sun Jun dari China mengekalkan kedudukan pertama dan kedua senarai terbaru itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan