Selasa, 29 November 2016

Rashid kekal nombor satu

ARKIB : 10/04/1999
RASHID Sidek dari kelab Nusa Mahsuri masih kekal sebagai pemain nombor satu negara buat minggu ketiga berturut-turut berdasarkan kedudukannya dalam ranking terbaru Persekutuan Badminton Antarabangsa (IBF) yang dikeluarkan, semalam.

Pemain berumur 30 itu kini menduduki tempat ke-11, turun satu tangga daripada kedudukan minggu lepas.

Yong Hock Kin pula di tempat ke-14, rakan sekelab Rashid, Roslin Hashim ke-16, Ong Ewe Hock ke-18, Wong Choon Hann ke-19 dan Ismail Saman, yang menyertai semula Persatuan Badminton Malaysia (BAM) minggu lepas, ke-34.

Bagaimanapun Ewe Hock dan Choon Hann, yang menunjukkan prestasi cemerlang pada Terbuka Jepun yang sedang berlangsung di Tokyo, dijangka membaiki kedudukan ranking keluaran akan datang, yang akan menjadi asas pilihan bagi Kejohanan Dunia di Copenhagen bulan depan.

Menurut laporan sebelum ini, Rashid perlu berada dalam 16 tempat teratas ranking keluaran akan datang, yang dijangka pada 15 April, untuk menjamin tempatnya pada Kejohanan Dunia yang diadakan dua tahun sekali itu.

Bagi beregu lelaki, pasangan utama Malaysia Cheah Soon Kit dan Choong Tan Fook, yang tewas pada pusingan ketiga Terbuka Jepun semalam, menduduki tempat ketujuh, pasangan muda Chan Chong Ming dan Jeremy Gan menduduki tempat ke-18, manakala Tan Kim Her-Rosman Razak di tangga ke-21.

Sumber-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=1999&dt=0410&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=sp_06.htm#ixzz4RTBC3RAy © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan