Rabu, 18 Oktober 2017

Beregu kita bermula garang



ARKIB : 28/11/2007

KUALA LUMPUR – Beregu nombor satu dunia Koo Kien Keat dan Tan Boon Heong memulakan kempen mereka pada Kejohanan Badminton Terbuka Hong Kong dengan kemenangan mudah ke atas pasangan Denmark, Rasmus Andersen-Peter Steffensen pada pusingan pertama, semalam.

Pilihan pertama, Kien Keat-Boon Heong hanya diberikan tentangan sengit pada set kedua sebelum menang 21-5, 21-18 dalam masa 26 minit dan mara ke pusingan kedua kejohanan bernilai AS$250,000 itu.

Mereka akan bertemu beregu dari Thailand, Sudket Prapakamol-Phattapol Ngensrisuk pada pusingan kedua hari ini.

Mengiringi mereka ialah beregu wanita nombor satu negara Wong Pei Tty-Chin Eei Hui yang menumpaskan rakan senegara Ng Hui Lin-Goh Liu Ying 21-7, 21-13.

Satu lagi pasangan wanita negara Fong Chew Yen-Mooi Hing Yau bagaimanapun terkandas di tangan beregu dari Thailand, Duang-Anong Aroonkesorn-Kunchala Voravichitchaikul 14-21, 21-12, 21-15.

Turut pulang awal ialah beregu campuran Lim Khim Wah-Ng Hui Lin yang kalah 21-19, 21-16 kepada pasangan hebat Thailand, Sudket Prapakamol-Saralee Thoungthongkam manakala Tan Wee Kiong-Khe Wei Woon tumpas kepada Lee Yong Dae-Lee Hyo Jung dari Korea Selatan.

Sementara itu, Kuan Beng Hong bekerja keras pada set pertama pusingan kelayakan yang berlangsung pada sebelah pagi sebelum mendapat laluan lebih mudah pada set berikutnya untuk menang 21-18, 21-9 dalam masa 23 minit untuk layak ke pusingan pertama.

Menunggunya di pusingan pertama hari ini ialah pemain nombor dua dunia dan rakan senegara Lee Chong Wei.

Turut beraksi hari ini ialah juara Terbuka China, Wong Mew Choo. Pilihan kelapan kejohanan itu, dan wakil tunggal negara dalam acara perseorangan wanita dalam kejohanan ini, akan menentang Salakjit Ponsana dari Thailand pada sebelah pagi.

sumberArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=1128&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_06.htm#ixzz4vsW5MCm1
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan