Jumaat, 27 Oktober 2017

Mew Choo intai Seluruh England



Oleh RADIAH SAORI
radiah@kosmo.com.my
MEW CHOO bertekad untuk menjadi pemain wanita negara pertama yang berjaya menjuarai kejohanan Seluruh England bulan depan.

WONG MEW CHOO yakin mencipta kejutan pada Kejohanan Badminton Seluruh England.

Tetapi dengan syarat iaitu kecederaan yang membelenggunya selama ini pulih sepenuhnya.

Menurut pemain kelahiran Perak itu, dia mempunyai keyakinan yang tinggi untuk menjadi pemain wanita pertama negara yang meraih kejayaan pada Seluruh England terutama selepas mencipta sejarah menjuarai Terbuka China tahun lepas.

"Saya percaya, saya mempunyai peluang pada Seluruh England tahun ini," kata Mew Choo kepada KOSMO! semalam.

"Selepas meraih kejayaan pada Terbuka China, tiada apa yang mustahil dan saya juga boleh meraih kejayaan pertama pada Seluruh England jika tahap kecergasan berada pada tahap terbaik."

Kecederaan lutut yang dialaminya sering mengganggu prestasi Mew Choo dan dia terpaksa menarik diri daripada temasya Sukan SEA XXIV di Korat tahun lepas.

Malah menurut Mew Choo, dia masih perlu mendapatkan rawatan terutama selepas beraksi.

Katanya, dia akan menjadikan kejohanan kelayakan Piala Uber di Vietnam bulan ini sebagai persiapan terbaik menghadapi Seluruh England.

Dia turut mempunyai keyakinan bahawa skuad Malaysia mampu meraih kejayaan dan mara ke pusingan akhir yang bakal diadakan di Jakarta, Indonesia, Mei ini.

"Saya mempunyai keyakinan yang tinggi terhadap barisan pemain negara pada tahun ini," tambah Mew Choo.

"Saya percaya kita mampu melangkah ke pusingan akhir. Namun, kami harus berhati-hati terhadap pasukan dari Korea Selatan, Taiwan, Hong Kong dan Thailand.

Selain Mew Choo, turut terpilih mewakili negara pada pusingan kelayakan Piala Uber bulan ini termasuklah Julia Wong Pei Xian, Anita Raj Kaur, Lydia Cheah Li Ya serta pasangan beregu Wong Pei Tty-Chin Eei Hui, Lim Pek Siah-Haw Chiou Hwee dan Ng Hui Lin-Goh Liu Ying

SUMBERArtikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=0202&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_09.htm#ixzz4wilUXQFl
Hakcipta terpelihara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan