Isnin, 27 November 2017

Beregu wanita kita ke akhir

ARKIB : 29/06/2008
KUALA LUMPUR - Pasangan beregu wanita negara, Chin Eei Hui-Wong Pei Tty muncul satu-satunya wakil negara yang berjaya layak ke perlawanan akhir badminton Terbuka Thailand.Di peringkat separuh akhir, semalam, Eei Hui-Pei Tty yang merupakan pilihan keempat kejohanan menewaskan beregu Singapura, Jiang Yanmei-Li Yujia 21-14, 21-14 dalam masa 28 minit.

Kemenangan itu membolehkan mereka menempah pertemuan dengan pilihan pertama, Yang Wei-Zhang Jiewen pada perlawanan akhir hari ini.

Pasangan China sebelum itu mara selepas menewaskan beregu Taiwan, Cheng Wen Hsing-Chien Yu Chin 21-19, 22-24, 21-13 dalam satu lagi separuh akhir.

Sementara itu, harapan untuk menyaksikan satu lagi wakil negara mara ke perlawanan akhir tidak kesampaian apabila pasangan beregu campuran, Lim Khim Wah-Pei TTy tewas semalam.

Mereka tewas kepada pasangan pilihan kedua dari China, Xie Zhongbo-Zhang Yawen 17-21, 14-21 dalam masa 32 minit.

Pemain China menguasai sebahagian besar tempat di perlawanan akhir hari ini.

Kecuali dalam acara perseorangan lelaki yang akan mempertemukan Lin Dan dan pemain tuan rumah, Boonsak Ponsana serta dalam beregu wanita.

Selebihnya akan mempertemukan pemain China sesama sendiri dalam perseorangan wanita, beregu campuran dan beregu lelaki.
SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0629&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_05.htm#ixzz4zcst7dOk

© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan