Sabtu, 24 Disember 2016

Soniia gegar Belgium

Ferzalfie Fauzi
ferzalfie@hmetro.com.my
 
Kuala Lumpur: Selepas berehat setahun setengah dan menempuhi pelbagai liku ketika proses penyembuhan, pemain perseorangan wanita negara, Soniia Cheah Su Ya (gambar) akhirnya mengecapi kejayaan.

Soniia, 23, membuktikan dia masih mampu merebut tempat selaku pemain utama apabila muncul juara Terbuka Belgium kelmarin selepas mengalahkan Sofie Holmboe Dahl dari Denmark 21-11, 16-21, 21-16.


“Ini trofi pertama saya selepas berehat panjang akibat kecederaan pada 2013. Saya berasa gembira kerana berjaya membuktikan tidak ada yang mustahil,” kata pemain ranking 197 dunia itu.

Jelasnya, memang kejohanan itu bertaraf kecil, tetapi kejuaraan itu memberi makna buatnya untuk dijadikan motivasi bagi menghadapi pertandingan lain pada masa depan.

“Saya berharap dapat mencapai sesuatu pada kejohanan lebih besar dan impian saya tidak pernah terpadam, iaitu menjadi juara dunia. Saya akan berusaha ke arah itu.

“Sasaran saya sehingga hujung tahun ini adalah untuk berada dalam kelompok 80 terbaik dunia,” katanya yang akan beraksi di Terbuka Poland pertengahan minggu ini.

SUMBER-Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 19 September 2016 @ 8:40 AM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan